Tuesday, May 10, 2011

SEINDAH NADA CINTA EP.6

episode6..
dirumah ina..tiba2 enset ina berbunyi..
ina:farish?..hello farish..
farish:hello ina..ermm sorry kacau mlm2 ni..aku boringlah..
ina:its,ok aku pon boring jugak...
mereka berbual panjang..dan ina mulai menyukai farish,,
(huhu)

esoknyer di sekolah..
cikgu mus:baiklah semua pelajar,,minggu depan sekolah kite akan bercuti selama seminggu sebelum ujian diadakan
dan oleh itu sekolah juga akan mengadakan camping,(ala2 camp rock lorh)..untuk mengurangkan sedikit stress awak semua sebelum ujian nanti ..so saya harap awak semua mengambil bahagian dalam camp ini..thank you..
zatie&ina:(memandang antara satu sama lain sambil tersenyum)
eyqa:''Nada School Camping''(sambil membelek2 risalah yang diedarkan oleh cikgu mus)
zatie:eyqa kau join tau,,camp ni exciting giler..kan ina?
ina:yup,betul tu,,memang best..siap ade competition lagi..
eyqa:bunyi macam best..erm ok..(senyum)
zatie&ina:(senyum)

mira&izzani&izza:yayay camping!(meloncat2,,excited sangat ..lol)
aiman:camping je..apalah yang best sangat..(macam bangge sikit lorh..coz competition last year die menang)
tiba2 semua orang senyap dan memandang aiman dengan bengang..
aiman:(perasan semua orang sedang pandang die)erkk..salah ke aku cakap?
semua :salahlah!..haiisshh..(sambil keluar dari kelas untuk pulang)

perjalanan balik sekolah..
zatie:ina..sejak kebelakangan ni aku selalu nampak unnie sarah dekat sekolah kite..
ina:yeke?..aku tak nampak pun..
eyqa:aku pun tak nampak..
zatie:haiisshh..yela,,aku kenal la unnie sarah..ina! kau macam mane nak nampak asyik berkepit jew dengan farish tu,,
ina:isshh..kau ni apelah,cara kau cakap macam aku gf die pulak..
eyqa:lorh bukan ke??tapi kitorang tengok farish tu memang minat sangat kat kau...eh..(keychain eyqa t'jatuh)
zatie:tau tak pe ..obvious giler..
eyqa:(kutip keychain die)
ina:ape2 je lah ..malas nak layan korang(berjalan mendahului eyqa dan zatie..
zatie&eyqa:(tergelak kecil melihat ina)

(malam)di bilik ina..
sarah:aloha!(masuk bilik ina)
ina:hai unnie,(sedang baring sambil bce epop)
sarah:(baring sebelah ina)..eh kyuhyun lorh..hehe(sambil menunjuk gambar kyuhyun dalam epop)ermm..ina cikgu mus tu ok tak??
ina:wae unnie??oh,jangan2 unnie dengan cikgu mus.....
sarah:bagi unnie pinjam lah buku ni..(memotong cakap ina..dan rampas epop dari ina)
ina:unnie!
sarah:dah tido cepat..jangan nak berangan je,,nanti unnie cakap kat omma jangan bagi ina pergi camp..next week(keluar dari bilik ina)
ina:camp!?rasanya ina belum bagi tahu unnie dengan omma lagi...haiisshh peliklah unnie ni..

dirumah eyqa.........

to be continue...

1 comment: