Wednesday, February 2, 2011

untuk merasmikan blog baru aq..''seindah nada cinta''..cerita yang hanya rekaan semata2..tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau pun yang telah meninggal dunia,,hehehe...

SEINDAH NADA CINTA EP.1
hari ini hari pertama eyqa di sekolah muziknye yang baru..
ZATIE:haiisshh,,asal omma kejut aku lambat hari ni,,kan dah tak sempat breakfast dekat rumah..(berlari sambil makan roti)..
tiba2..''pok''
EYQA:ssorry,,sorry,saya tak nampak ,,biar saya tolong awak kutip fail..
ZATIE:eh,,tak pe lah,mak kite kata ,kalau orang tak kenal jangan rapat sangat..
EYQA:huh??(tahan gelak)hahaa..ok2 kite berkenalan,,saya eyqa pelajar baru..awak?
ZATIE: jadi awak pelajar baru tu..oh..i see
EYQA:so,,kawan??(menghulurkan tangan kepada zatie)
ZATIE:ermm,,ok(senyum)
eyqa satu kelas dengan zatie..pada hari pertama persekolahan eyqa telah bergaul baik dengan rakan2 di sekolah,,ketika sedang berjalan seorang diri disekitar sekolah,eyqa telah terdengar bunyi guitar ..di dewan lama sekolah..eyqa melihat ada seorang budak perempuan di situ..kehadiran eyqa disedari oleh budak perempuan itu....
INA:siapa awak??tak pernah nampak pun..pelajar baru ke??
EYQA:ne,saya eyqa..awak ina kan?
INA:eh..mane awak tahu ni??
EYQA:tu..(sambil menunjuk  tanda nama yang di pakai oleh ina..
INA:(menghampiri eyqa dan memegang bahu eyqa,,)
EYQA:(shock)
INA:jangan risau..saya friendly ni..hehheehe kawan?
EYQA:of course lah..hehe why berlatih sorang2 dekat sini?
INA:coz sunyi ..senang sikit..
EYQA:0h....
mereka berdua telah menjadi rapat,,
di kantin..
FASHA:haiisshh,,you guys jangan dekat2 dengan i boleh tak,,panas i tau tak..(memarahi kawa2nyer)..aiman fasha duduk kat sinie ye(mengedix kat aiman..)
AIMAN:duduklah kerusi ni bukan aku punye pon..(bangun dan pergi dari situ..hoho)
FASHA:aiman!(merajuk+mengedix)

EYQA:ina,,sapa budak dua orang tu??
INA:yang perempuan tu anak vvip,,tapi die memang terer main piano..yang lelaki tu pulak drummer sekolah kite,,dingin sikit orangnyer,,
EYQA:oh..anak vvip,,patutlah gedix die 2,3 macam
INA:tau takpe..haha
ZATIE:hye korang,,apelah korang ni omma aku cakap tak baik tau makan bercakap..
INA:weii,omma kau tak cakap ke kalau orang bercakap jangan menyampuk..haha
EYQA:haha..jahat je..
INA:weii,,petang ni korang free tak?aku nak kenalkan eyqa kat unnie aku..
ZATIE:nanti aku tanyer omma aku..
INA:hisshh..tak habis2 dengan omma die haha
EYQA:ina..aku on je...

to be continue....

No comments:

Post a Comment